Wednesday, December 29, 2010

muhaSabah..


aku mahu menjadi seperti bunga yang mekar......








Muhasabah..




Ya Allah.... aku hanya mengharapkan cintaMu tuhan....TIADA YANG LAIN...


Cinta pada manusia telah membawaku jauh daripada rindu pada Mu...
Ya Allah sekiranya belum sampai waktunya, kau tutuplah hatiku daripada mencintai insan..


Biarkan aku bercinta dengan dakwahMu. Bercinta dengan perjuangan suci agamaMu ini..
Hanya Engkau yang dapat membimbingku untuk menjadi insan terbaik, setelah semua yang ku harapkan cuma membawaku lebih jauh dariMu..




Ya Allah, hanya engkau sahaja yang tahu, sekuat mana keinginanku untuk berubah....namun Allah..begitu kuat juga ujian Mu untuk menguji keikhlasanku Ya Allah..Terduduk aku menangis ya Allah...Aku menangis bukan kerana lemah...tetapi aku menangis kerana aku merasa gagal dalam ujian ini...aku menangis kerana aku telah menjadi agen kepada syaitan,musuhku...untuk merosakkan hamba-hambaMu yang lain.. 


MasyaAllah..
Ya Allah, kini aku kembali telah kembali ke jalan yang Kau murkai.. setelah 2 tahun Kau membawaku jauh dari jalan ini...tetapi dalam masa 1 hari, aku telah gagal dalam ujian Mu..Aku tidak setabah yang ku sangka.. 


Ya Allah...sesungguhnya aku amat sedih dan kecewa sekarang...
Innalillahiwainnailaihiroji'un...




Ya Allah...hanya Engkau sahaja yang tahu betapa aku tidak menginginkan cinta sebelum pernikahan..  
hanya Engkau jua yang tahu seberapa banyak usaha ku di jalan itu.. 




Aku mohon ya Allah.. Aku tahu, hanya Engkau sahaja yang tahu, betapa hambaMu ini lemah hatinya.. Jadi Ya Allah...aku memohon dari dalam hatiku..aku amat mengharap..hindarkan lah aku dari ujian sebegitu rupa ya Allah.. 


aku sangat membenci diriku kini..aku tahu betapa aku telah tersenyum dalam kemurkaanMu semalam.. Ya Allah...aku juga akan berusaha sekeras-kerasnya dan sedayanya, setakat yang aku mampu untuk menghindari semua ini secara total.. Kau terimalah rayuan ku ini...




Sesungguhnya Engkau maha pengampun ya Allah..Tiada tempat lain untuk ku meminta pertolongan selain dari Mu... Aku tahu, begitu banyak dosaku padamu sehingga aku terasa malu untuk meminta keampunanMu terhadap dosa-dosa yang sama..


tapi Ya Allah...aku tahu, tiada tempat lain untukku meminta pengampunan selain diriMu..
maka Kau terimalah permintaanku.................................




Aku memohon dengan seluruh isi hatiku.... Kau tutupilah hatiku daripada mencintai insan yang haram bagiku selama mana aku masih belum bernikah...Aku mohon agar tidak diuji dengan ujian berbentuk itu ya Allah kerana aku tidak sanggup kehilangan cinta dan rinduku padaMu... 


aku tidak sanggup lagi tersenyum dalam pengkhianatan terhadap agamaMu..
aku tidak sanggup!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Ya Allah aku tahu, untuk membina keluarga muslim,AKU dahulu, AKU dahulu yang harus menjadi sepenuh muslim yang sejati...Aku tidak mahu bercinta dengan manusia sekiranya Engkau hanya akan jauh dariku...Ya Allah...jangan lah Kau biarkan aku lalai walau hanya sekelip mata cuma...




Sekiranya Engkau merasakan nikah itulah yang terbaik untukku sekarang, Kau permudahkanlah jalannya ya Allah dan jangan Kau susahkan.. Perindahkanlah pengakhirannya.




Tetapi Ya Allah, sekiranya sepenuh tenaga ku kini diperlukan dalam jalan dakwah ini, Kau jauhkan lah aku dari ujian2 hati ya Allah kerana aku tidak cukup kekuatan itu ya Allah..




Ku mohon, kau tutupilah sahaja hatiku ini sebelum tiba masanya..
Aku pertaruhkan cinta hatiku padaMu, dan aku mohon kau kembalikannya padaku disaat tiba waktu aku memerlukannya..Hanya Engkau lah sebaik-baik tempat aku pertaruhkan sesuatu...





1 comment:

  1. ya Allah.. x tahu nak kate ape.. sedih bace post kali nie.. moge Allah perkenankan rayuanmu sahabatku syg.. kuatkanlah hati.. sentiasalah kite mohon ampunanNya..

    ReplyDelete