Sunday, February 6, 2011

Terengganu~yuhuuuu

Alhamdulillah!
Bersyukur gile2 sebab dapat ke terengganu ngan geng2 semua..


Happy habis la....mula2 ingat nak gi dengar ceramah dulu kat masjid rusila...sekali sampai2 je tepat2 dah habis...sedangkan dari subuh lagi dah bertolak dari machang ni dengan semangat yang gila...
Memang kecewa gak la..tapi yela, perancangan kita sekadar tu je, perancangan Allah tu yang lebih baik...


ditakdirkan, aku ngan kawan2 pun pegi ke rumah papan, betol2 bersebelahan masjid rusila tadi...bukan sebelah pun, binaan rumah tu dalam kawasan masjid tu jugak...subhanallah.. tenangnya hidup kat rumah camtu...
NAK TAHU umah sape?  ha, rumah ulama' hebat Malaysia ni tau...Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang..






Mula2 masuk rumah dia, nampak dari jauh, dia tengah tengok berita bahasa arab...whooaaa...kalau aku tengok, alamat angguk2 geleng2 je la buat2 paham...takpun tido tros.
Berita tu tentang rusuhan jalanan di Mesir tu...lihatlah ulama' kita...setiap masanya digunakan sebaiknya untuk memikirkan permasalahan umat Islam sekarang....


Itu ulama' tu...yang kita2 ni, dengan dosa setinggi2 alam, tambah2 lagi kalau tak pernah nak amek tahu pasal umat Islam, saudara2 kita... ape nak jadi, aku pun takut nak cakap apa...na'uzubillah...doakan ye supaya Ikhwanul Muslimin dapat ambil alih kerajaan mesir dari Hosni Mubarak tu yang zalim tu..


ok sambung..dia yang baru je habis bagi kuliah kat masjid tu, cuma ada masa 1 jam je dengan aku and the gang sebelum kena bergerak pulak ke tempat lain untuk program2 lain... Aku rasa sebak gile kot sebab impian dan doa aku dari kecik lagi untuk nak jumpa dengan ulama2 diperkenankan ketika umur aku 20 tahun...


rupanya indah sungguh perjalanan hidup yang Allah dah tentukan buat aku...Aku bukan cuma dapat bertemu ulama', tapi dapat bersama-sama berjuang dengan mereka dalam wasilah perjuangan Islam ni...alhamdulillah..


Memang banyak kata2 yang keluar dari mulutnya menyentuh hati semua orang...tengok riak wajah dia, betapa kuat semangat dia.... walaupun pernah di keji dan di caci oleh ahli sendiri...aku rasa tersentuh dengan bacaan doa dia..semua tentang dia buat aku tersenyum...isterinya...anak2nya...subhanallah...


Pastu aku ngan geng2 gi melawat sahabat2 dekat dungun pulak....pastu tido kat umah banglo..haha umah banglo la sangat..!! tapi besar gak la situ...hebat sahabat2 dungun ni...pandai masak sedap2...nasi ayam spesel tu...teringat2 ayam rempah!!!  


pastu esok2 nya, hari aku nak balik, aku gi la beli kopok lekor untuk rumet aku...


sampai balik kat uitm...rumet aku semua tak balik lagi...tunggu sampai malam xde orang...jadi, aku terpaksa makan kopok2 leko yang aku beli 4 inggit tu sorang2... sedih gak tapi xde la sedih sangat sebab aku pon lapar.
Bersyukur2...Allah dah tetapkan semua ni terjadi pada aku..=))  ngiahahhahaha...



No comments:

Post a Comment