Tuesday, February 1, 2011

terpana!! dushum!

woaaaa... harini betol22 mengejutkan...Allah betul2 hebat!! Dia selalu menguji hambaNya ini tepat di hati...kerana Dia tahu, hambaNya yang sorang ini sangat2 la sensitif..


Takpe...aku merasakan yang aku semakin kuat...hari ke hari...InsyaAllah..didiklah aku ya Allah agar tidak mudah berasa sedih, kecewa, marah...
HMM..tajuk harini memang sesuai la dengan keadaan aku sekarang.....aku rasa seperti dah kehilangan beberapa orang dari hidup ni...


Cuma aku yang tak nampak perubahan2 mereka....mungkin sebab aku jauh? (physically) tapi hati ni tak pernah lupakan mereka... selalu teringat balik kata-kata..'azi...ko dakwah kat orang lain...kat adik beradik takde?"


sedih je dengar ayat camtu...apa selama ni aku jauh sangat ke dengan adik beradik...aku rasa macam tak sedar tu semua....sebab dalam hati aku, keluarga aku sangatlah dekat dengan aku...salah satu sumber kekuatan aku....bila difitnah.....dikeji....keluarga aku sentiasa menjadi benteng perasaan aku...


insyaAllah aku tengah usahakan tentang yang lain2...mungkin caranya je yang berbeza...aku akui memang sangat sukar untuk orang yang aku kenal sejak kecil.... menerima perubahan aku...
kita tahu perangai masing2... mungkin dulu aku gila2... gedik2....suka sembang lama2... suka gaduh.... tapi sekarang semua tu macam dah beransur anur hilang dari aku....bila bertambahnya ilmu, aku rasa itu yang merubah seseorang...termasuklah perwatakannya...


Contohnya...dulu aku suka bersembang.... sebab aku suka reka cerita2 tipu...habis sume kawan2, adik beradik, aku sapu habis dengan cerita2 tipu aku yang berjela-jela dan berepisod-episod....memang syiok habis la tengok ade yang khusyuk dengar semua cerita2 tu...tapi........aku dah tak buat cerita2 rekaan tu sebab aku taknak orang lain buang masa dengar cerita yang takde faedah...aku rasa tanggungjawab yang di pikul, sangatlah besar dan sebolehnya aku taknak kita buat perkara yang sia2...


tapi aku silap...aku sedar, lepas aku mengalami satu fasa dalam hidup aku, banyak perkara-perkara 'happening' yang aku buat dulu, semua aku tinggalkan...sedangkan.....perkara tu lah yang buat adik beradik rasa tak terpinggir...rasa dihargai...


aku minat sangat shopping...tapi sedar2...bila keluar dengan ani aritu, aku rasa diri ni dah jadi seorang pen'shopping' yang tegas...totally dah berubah...masuk satu2 kedai, semuanya aku kata tak boleh...


aku ingat nak belanja ani baju2 sebab aku dah janji dengan dia sebelum dia balik m'sia lagi...tapi bila dia tengok baju2 yang seksi ke...semuanya aku benci...bila die tanya je pendapat aku tentang baju tu, semuanya aku kata tak cantik la, cacat la...Tapi dalam hati aku lain pulak berbisik...'nanti dah kawen, aku nak pakai baju camni untuk suami...' 'kalau yang ni bagi alter sikit belah lengan....mesti aku nak beli'...




Tapi sedih, kenapa aku tak boleh nak respon sebaiknya pada ani...sampaikan waktu nak balik shopping tu..ani kata 'bosan kan shopping kat sini'.....Allah....siannye ani...adik ape la yang macam aku ni...memang dahsyat teruk!


Memang la...memang baju2 tu tak sesuai untuk pakai depan khalayak...tapi tak boleh ke azi buat ani fikir sebagaimana yang azi fikir tadi?? selfish nak mati!! azi benci diri ni....
maaf kakakku.... maaf adik beradikku semua....






mak abah...azi rasa lepas perubahan azi ni kita jadi rapat...alhamdulillah...Allah berikan banyak kefahaman untuk azi terhada ibu bapa...tapi tu la mak, abah, dengan adik beradik azi rasa gagal...takpe...azi cuba kuatkan diri ni dan cari semula siapa diri azi yang dulu...


sekarang ayuh kite fokus dengan study...


nanti yati ngan ani habis belajar, aku nak cuba luangkan masa untuk cari titik persamaan kite... aku teringin nak kita rapat macam dulu2 sebelum sesape antara kite berkeluarga...uhuhu... shila...mungkin lepas amek spm...kite akan enjoy makan2....hehehe saidah...haha! aku tak reti sikit perangai saidah ni dari dulu lagi...kih3..she's just too cool...sebab tu kadang2 xleh masuk gak dengan aku sebab aku cam gedik sikit...ahaha!! em latep..insyaAllah tep...satu hari nanti..ko mesti pandai wat usrah...ko banyak ingat fakta2...ko lembut hati dan yang paling penting, ko senang tahu yang mana auta..miyah!! miyah ni lagi pelik dari orang lain...kadang2 kita rasa dah rapat dengan die..rupanya you are seriously wrong! dia perahsia yang teramat...kalau kau tak tanya,kau takkan tahu apa2 pun..


taca...sangat lembut hati...macam aku jugak la...haha! cuma dia tak manja sangat...sebab memang selalu kena marah ngan mak..mak cakap,mak pun tak tahu asyikk rasa nak marah je dengan tasha..mungkin sebab muka sama...haha!!! taca...pas upsr kite enjoy k!! yang lain2 budakk kecik, ko memang tiap2 hari enjoy je, jadi aku tak risau ngan korang...hahaha!!


insyaAllah kalau umur panjang~

No comments:

Post a Comment