Friday, February 18, 2011

juaL-juaL!! *piSSed Off*

hoi hoi...
syOk sangat selama 2 hari, aku berjual beli kat karnival...^^


banyak pengalaman yang berharga gila untuk aku.... dan secara tak langsung, Allah bagi aku hadiah tau,


Hadiah berbentuk rasa kasih sayang yang mendalam pada sahabat yang sama2 membantu dalam  tugas kali ini...


Rasa rindu terus muncul bila tak dapat datang program...Oh Allah..time kasih atas perasaan ini.. Aku sangat mencintaiMu. 


Ha, jumpa jugak adik aza datang beli kat gerai..adik2 lain ada jugak tapi demo malu kot nak tegur..cuit2 pastu tengok2 dah lari..sape la tu..nak cubit je rasa..emmmmmmmm..tak lupa jugak untung yang meningkat hampir sekali ganda dari hari pertama..syukur sangat..mungkin inilah kemanisan yang dapat bila kita berniaga..


Tapi ada jugak pengajaran pahit sepahit COKLAT MASAKAN YANG DIHANGUSKAN MUSLIMIN..
ye la, Allah didik kita bukan hanya melalui kemanisan hidup je..


kejadian2 pahit terjadik waktu hari terakhir je..wahaha
Aku kena marah dengan customer beb..jahat gila pempuan tu..kaum aku..!! ha, dah jahat, gila lagi... amek ko....cubala bayangkan, aku punyela tengah beramah mesra dengan customer lain..(biasalah, nak berniaga kena la peramah sikit kan)


Sekali..punyelah baik perangai minah ni..tiba2 je dia jerit...'NAK NI SOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
tahap serangga btol akhlak dia, padahal ada je orang lain kat gerai tu..saje nenade dengan aku..nak manja2 la tu.. wekk pempuan jahat!


gile tak perangai camtu? Terkejut babun la aku waku tu.. siap ternganga lagi tengok muka dia. Muka marah macam nenek sihir!!! Tapi still lagi aku boleh senyum kat die...ye la, mana tahu, takut2 dia sihir aku pulak.. 


Balik bilik je malam tu, aku tak tahu nape aku emosional sangat, menangis teruk jugak.. entahla sedih gile dilayan macam tu.. ye la, bukan kite paksa pun, die yang nak beli kan.. dah ko nak beli sangat, buat la cara terpelajar sikit..aku rasa makcik cleaner yang comel2 kat sini lagi mulia daripada ko. cis. bedebah gila..kalau aku dah nangis, alamat aku pun tido la..naseb baik sempat solat isya' pagi tu.. Ya Allah maafkanlah aku yang lemah ni..aku benci ko wahai pempuan jahat..


Kak Nurul nasihatkan aku...mungkin dia ada problem dengan orang lain, pastu dia lepaskan pada orang lain...die kata sabar la azi..think positive..


Iye jugak kan..sian jugak kat dia, aku pon maafkan je la...Tula, aku dah nasihat awal2, jangan nak dok couple sangat la...banyak masalah nanti...ye la, nak fikir camne nak sihirkan pakwe la, nak fikir camne nak bomohkan pakwe la... nak jerit2 kat pakwe la..baik ko insaf dan kembali ke pangkal jalan..sure muka nenek sihir ko bertukar jadi nenek sirih. lagi kiut.


OK, semoga Allah bimbing dia, aku, ko dan semua pempuan dalam dunia ni menjadi wanita solehah yang dicintaiNya sentiasa...~amin *_*

No comments:

Post a Comment