Wednesday, March 2, 2011

Oi kaMbing, berTauBat la!

Hari Ni.. hari azam baru aku..

hari ni azam baru aku untuk jadi AKU yang lebih rapat dengan pencipta aku..

Lantak la kalau sebelum2 ni pun aku selalu berazam macam ni...walaupun sebelum ni tak sampai2 pun tahap azam aku tu...

tapi aku lebih sanggup sampai MATI sekalipun tetap berpegang dengan azam ni, daripada aku mati dengan azam yang tak tentu hala..yang akan memberatkan timbangan dosa aku dan keturunan aku di sana nanti..

Aku betul2 nak ajak diri aku sendiri dan orang2 kat luar untuk bertaubat..
Aku rasa betul2 sedih....betul2 kecewa dengan diri sendiri bila terbaca hadis nabi ni...

Setiap Malam Allah Turun Ke Langit Dunia, Lalu Berfirman.....Adakah Orang Yang Berdoa? Aku Akan Memperkenanka Permintaannya.......

Sungguh Telah Lama Orang-orang Yang Baik-baik Itu Rindu Untuk Bertemu Aku, dan Aku lebih rindu akan Bertemu Mereka...

huhuhu...Mengalir air mata aku..Allah rindukan kita wahai manusia...Pencipta kita betul2 rindukan kita...rindukan KAU...rindukan AKU...

Firman Allah dalam hadis Qudsi...
"Barangsiapa mendekat padaKu sejengkal, Aku akan mendekati dia sehasta"

Ya Allah aku ingin dekat padaMu..

Aku menyesal..

P/S; jangan marah pulak aku panggil kambing..sebenarnya dalam 1 hadis, ada perumpamaan tentang kambing..gini, lebih kurang maksud, bila sekor kambing biri-biri tu terlepas dari kumpulannya, senanglah serigala membahamnya berbanding kambing yang berkumpulan..macam tu jugak manusia, kalau bersendirian, mudahlah syaitan menghasut, berbanding manusia yang ada dalam jemaah.

Faham tak kambing2?~ 

Sakit hati tak orang panggil kambing? haha~ memang la, aku pun sakit hati jugak sebab ada kakak tu panggil aku kambing.. pastu die guna hujah tu..  

sedangkan kita tak boleh memanggil orang dengan panggilan2 yang tak disukainya kan... lagi2 kalau niat kita nak menghina dia...lain lah macam sahabat nabi, abu hurairah tu..'bapak kucen'..
dah dia memang suka sangat kat kucing...dia suka la nabi panggil die abu hurairah..

abi kambing tol..Ui...sakit hati aku!

No comments:

Post a Comment